Výchovná a voľnočasová činnosťCieľom výchovy je dosiahnuť čo najvyšší stupeň rozvoja osobnosti žiaka s prihliadnutím na jeho možnosti dané povahou a závažnosťou postihnutia s vyústením možného a spoločenského uplatnenia. V procese výchovy má vedúcu úlohu vplyv psychopéda - učiteľa a vychovávateľa. Vo výchovno-vzdelávacom procese bude mať naďalej u postihnutých detí význam vytváranie pevného systému návykov, ktorými do určitej miery nahrádzajú nedostatky v intelektových schopnostiach.
Výchovná činnosť je založená: Výchovné pôsobenie sa realizuje v rámci: Konkretizácia jednotlivých činností pre jednotlivé výchovné skupiny je obsiahnutá v dennom poriadku, jednotlivé činnosti sú proporcionálne rozdelené na časť pracovnú, oddychovú a zábavnú. Výchovná činnosť sa uskutočňuje v nadväznosti na vyučovací proces do 19,00 hodiny. Potom deti preberajú nočné vychovávateľky. Žiaci našej školy vzhľadom k svojmu postihnutiu musia pracovať pod sústavným dohľadom špeciálnych pedagógov a ich usmerňovaním docieľujú s týmito deťmi výrazné výsledky nielen v rámci výchovno-vyučovacieho procesu, ale tiež v oblasti záujmových aktivít. Hlavným zmyslom našej činnosti v poobedňajších hodinách je okrem pravidelnej prípravy na vyučovanie aj efektívne využívanie voľného času žiakov prostredníctvom záujmových krúžkov: Výsledky krúžkovej činnosti žiaci prezentujú na rôznych podujatiach organizovaných školou a mimo školy: S kultúrnym programom sa prezentujeme v rámci Detskej divadelnej Nitry, predvianočných mestských aktivít, v Krajskej knižnici A. Kmeťku. Pravidelne sa zúčast%nujeme krajskej súťaže v prednese poézie a ´prózy. Spolupracujeme s Krajským osvetovým strediskom, Krajskou knižnicou, Úniou slabozrakých a nevidiacich, ZPMP - Nitra a inými orgánmi. |